Lær at gøre indviklede budskaber simple

Vi kender det jo alle sammen. Man har et vigtigt branding- eller produktbudskab, man brænder inde med. Det er så fedt, at kunderne ikke må gå glip af det, men samtidig kræver det en vis forståelse. Det kan være yderst frustrerende og ofte bliver det budskab pakket væk igen. Men heldigvis er der masser af hjælp at hente. Det hele handler nemlig om at dele budskabet op i bidder og så servere det på et sølvfad, så dine kunder er klar til at tage imod det. Herunder har vi givet vores bud på, hvordan du bedst kan komme i mål med det projekt.

Kravl ned ad abstraktionsstigen

Når du skal fremsætte vigtige budskaber, så er det vigtigt, at de ikke er for abstrakte. Det skal ikke være et helt nyt produkt, der revolutionerer hverdagen, men den nye opvaskebørste, der kan gøre hverdagen lidt lettere! Allerede her har du fanget kunden langt hurtigere, fordi det er noget, som kunden kan forholde sig til samt relatere til sin egen hverdag. Så sørg for at finde noget frem, som ikke virker helt oppe i skyerne. Få fat i noget konkret og få det pakket ind, så alle kan være med og forstå, hvad du gerne vil sige.

Del budskabet op

Hvis du har fundet den helt store løsning på oversvømmelse af folks kældre i perioder med meget regn, så er det med at dele budskabet op. Du kan starte med at fortælle om de mange oversvømmelser, de store konsekvenser, hvad er LAR og hvad dit produkt kan gøre, som er helt revolutionerende fra de andre. På den måde kan du i langt højere grad tale til din modtagers følelser og give dem mulighed for at relatere til dit projekt. Så kom i gang med at udtænke din strategi bag budskabet.

Få hjælp af et markedsføringsbureau

Nogle gange kan det være svært at distancere fra en opgave, når man står dybt inde i den. Derfor kan det også være en rigtigt god idé at hente nogle udefra, som kan give et nyt perspektiv på opgaven. Her kan et markedsføringsbureau gå ind og konkretisere dit budskab, så du får en langt bedre eksekvering. Find et bureau, der er specialister inden for dit område og budskaber, og så er du på rette vej. En hurtig Googlesøgning kan føre dig frem til den rette. Man skal aldrig bide over for stor en opgave, og her er bureauer bare løsningen.