Få gode landing pages på din hjemmeside

Landing pages benyttes af rigtigt mange forskellige typer hjemmesider. Det er nemlig en utroligt god feature på sin hjemmeside, hvis man vil fange flere potentielle kunder på Google. Det skyldes, at landing pages kan fange nogle af de mange søgeord, så hver dag søges hyppigt efter på Google. Så hvis du er en tømrervirksomhed i Aarhusområdet, kan det give god mening at lave en side med tømrer Galten for at ramme de lokale. Herunder har vi givet nogle gode idéer og tips til, hvordan du bedst muligt udformer dine landing pages, så du rammer flest muligt.

Relevante emner

Det er først og fremmest vigtigt at undersøge, hvad dine potentielle kunder finder vigtigt. Hvis vi forbliver ved tømrervirksomheden som eksempel, så er det vigtigt at undersøge, hvordan du bedst muligt kan nå ud til dine kunder. Heldigvis har Google en lang række gratis analyseværktøjer, som kan hjælpe dig med at finde relevante søgeord. Det kan være på alt fra priser på tømrer til nyt træskur osv. Det kan dog give rigtigt god mening at se på, hvad dine konkurrenter gør for at tiltrække kunder. Så kig nærmere på deres hjemmeside og se, om du kan opspore deres landing pages.

Gode produkt- og ydelsesbeskrivelser

Det er ikke nok bare at have en landingsside. Den skal også fyldes med relevant indhold, som lægger sig til emnet. Det skyldes helt enkelt, at en dårlig tekst ikke præsterer lige så godt som en god tekst. Derfor er det vigtigt at fokusere på at skrive noget relevant. Hvis kunden har søgt efter et træskur, så skriv noget om, hvordan man kan bygge det og hvilke ydelser du kan tilbyde. Det kan hjælpe dig med at differentiere dig fra dine konkurrenter og dermed præstere bedre.

Nå ud til folk nær dig

Det er vigtigt for mange virksomheder at ramme de relevante mennesker. Det kan for nogle være helt ned til byplan, mens det for andre er at ramme inden for de rette landegrænser. Hvis man er en tømrer i Galten kan det give god mening med tømrer Aarhus, mens andre som en garnvirksomhed kan bruge garn Danmark. På den måde tilrettelægger du dine landing pages efter et geografisk område. Det er en tendens, som vi ser på markedet lige nu, og som i høj grad bærer frugt.

Vi håber, at du kan bruge ovenstående råd. Husk, at hvis du vil vide mere om hjemmesider og digital markedsføring, så har vi mange andre indlæg her på bloggen.